Košarica

Vaša košarica je prazna ...

6 pića koja povećavaju rizik od gihta

Pivo i giht

Pivo sadrži visoke razine purina, a pijenje piva je snažno povezano s napadima gihta. Prema znanstvenim podacima, osobe koje dnevno konzumiraju 330 ml piva imaju 1,5 veći rizik od razvoja gihta od onih koji ne piju alkohol.

Od svih alkoholnih pića, pivo se ističe posebnim rizikom za napade gihta jer osim purina i alkohola sadrži pivski kvasac koji dodatno povećava razine mokraćne kiseline i sklonost za njeno taloženje u zglobove.

 

 

Druga alkoholna pića i giht

Iako se pivo smatra vodećim rizikom za giht među alkoholnim pićima i ostali proizvodi iz ove skupine povećavaju vjerojatnost nastupa ovog vrlo neugodnog artritisa. Smatra se da alkoholna pića smanjuju razinu izlučivanja mokraćne kiseline, te tako djeluju na povećanje njenih razina i prateći porast vjerojatnosti od akutnog napada.

 

Zaslađeni sokovi i rizik za giht

Nekoliko je istraživanja ukazalo na činjenicu kako redovita konzumacija zaslađenih voćnih sokova povećava rizik od razvoja gihta. Iako su u ovom području potrebna dodatna istraživanja, prema sadašnjim je podacima razvidno da bi osobe koje dnevno konzumiraju 1 veliku čašu zaslađenih pića imaju gotovo dvostruko veći dugoročni rizik od razvoja uričnog artiritsa – gihta. Iako se još točno ne zna veza između napitaka s visokim udjelom šećera i gihta, nezaslađena pića, pa čak i gazirane mineralne vode ovaj rizik ne povećavaju.

 

Prirodno slatki sokovi i giht

Potpuno neočekivano, znanstvenici su prije nekoliko godina pronašli vezu između povećane sklonosti napadima gihta i redovitog konzumiranja ne samo zaslađenih, već i prirodno slatkih sokova poput prirodnog soka naranče. Smatra se da visoke razine prirodnih šećera – fruktoze u ovim proizvodima, kada se oni koriste u većim količinama mogu povećati vjerojatnost oboljevanja od gihta. U interpretaciji ovih rezultata značajnom se smatra i činjenica da ovakva pića za zadovoljenje dnevnih potreba za tekućinom češće konzumiraju osobe više tjelesne težine i pretili koji su inače u povećanom riziku od razvoja gihta.

 

Kava i giht

Redovito pijenje manjih količina kave smatra se zaštitnim od razvoja gihta, vjerojatno zbog sličnosti strukture kofeina s nekim od lijekova za giht. Međutim, novija su istraživanja ukazala da u periodima nakon unošenja veće količine hrane bogate purinima, posebno ako osoba istodobno nije unijela dovoljno tekućine u organizam ili je zbog drugih razloga (fizički posao, topli ljetni dani) dehidrirana, veća količina kave unesene u kratkom vremenu može povećati kratkoročni rizik od nastupa gihta, te pojačati intenzitet nastalih bolova. Ne zna se točan mehanizam ovog djelovanja, a smatra se da bi kava mogla potencirati ovo djelovanje izravnim učincima, ali i kao piće sa značajnim diuretskim efektom koji može pogoršati situaciju nedovoljne hidriranosti i izazvati prateći porast koncentracije mokraćne kiseline.

 

Energetska pića i rizik za giht

Pića iz skupine „energetskih“ smatraju se rizičnim za razvoj napada gihta. Iako u ovom području ne postoje značajne znanstvene studije, druga znanja i iskustva navode stručnjake na zaključak kako energetski napici zbog visoke razine kofeina i visoke razine šećera – najčešće fruktoze vode u akutni napad gihta. Uzimanje energetskih pića bogatih kofeinom može se izjednačiti s većom količinom ispijene kave koja upravo u ovakvom tipu konzumacije predstavlja rizik za giht. Ne manje važnim se čini podatak kako se energetska pića koriste u situacijama povećanih fizičkih i psihičkih napora tijekom kojih je često prisutna dehidratacija kao dodatni rizik za napad gihta. Kako onda spriječiti napade gihta? Istodobna pažnja u odabiru hrane i pića – najdjelotvorniji je put.

A postoji li piće s protektivnim učincima na razvoj i posljedice gihta? Da!

Naš prijedlog pravog, vrhunskog zelenog čaja za giht je:

 Povezani članci:

 Giht - što, kako, zašto?

 Čaj za giht